Midsommar...

...väntar runt hörnet =) Och i år ska jag få fira midsommar med hela min familj. Jocke kommer hem ikväll nån gång och vanten är ju redan här <3
Vi har först blivit bortbjudna på sill´lunch, jag tar med korv till vanten ;) Sen ska vi iväg på traditionellt midsommarfirande. Dans, fikaservering, lotterier, fiskdamm o annat kul.
På kvällen blir det till att grilla. Kommer bli alla tajders!
Men eftersom Jocke kommer hem, vad jag antar, rätt sent ikväll så får vi åka in imorgon o handla det vi behöver.

I söndags kom iaf min älskade son hem *lycka* Han hade tappat en av sina lösa tänder hemma hos pappan & Isa. Och tandféen hade varit där på natten o köpt hans tand för en heeel TIA! Hans andra lösa tand var verkligen LÖS! Vid tandborstningen på kvällen så höll han på att vicka en massa på den, och till sist började han dra. PLOPP så var tanden ute. Oj vilken lycka!!!! Både han o jag var lyckliga, hahaha.
"Mamma, hoppas att tandféen kommer inatt. Jag kanske får en till tia! Eller kanske en 50öring, för det är ju mer än en tia...!" hahaha, go´fisen!
Men visst kom tandféen på besök under natten och hon bytte än en gång tanden mot en tia =)

Måndag, ja då fick vi snajsigt heldags´besök av Cicci o lilla Skrot.
Lilla Skrot försökte tappert lära sin bästa vän att cykla, men njae det gick inte så bra. Övning ger färdighet sägs det, så här ska övas!
Middag åt vi tillsammans åxå innan dom skulle hemåt igen. Riktigt smarrig Flygande Jakob *jammie*

Tisdag + onsdag har vi haft en massa mamma´son´mys och bara njutit av tillvaron.
Eller ja, jag mådde inte riktigt bra igår. Men vi hade det bra igår.

Lilla "Flabbe" har fått en vattencysta på vä.armbåge. Stor som en golfboll, tom något större =(
Enligt 2 olika vet. ska vi avvakta till efter midsommar o se om den ger med sig av sig självt eller om den måste tömmas. Hoppas den går tillbaka självmant!



Glad, tandlös pojke =)


Tvärs över sängen...Vart ska jag sova?!

Ja, han får sova hos mig när Jocke är borta och det trivs han med =)
Inte varje morgon man får bli väckt av sin leende son inte <3
Men nog tar han plats allt ;) Av 180cm ska jag vara glad om jag får åtminstone 70, hahaha.

Önskar er alla en Glad o 3vlig midsommar!

*poff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0